Українська мова

Завдання на період карантину з 12.03. - 29.05.2020. 

Дата 25.05.
Тема. Повторення про будову слова.
Тести будова слова (With images) | Інформатика, Освіта, Початкова ...
1. Проглянь відео  https://www.youtube.com/watch?v=Kn_kQBTtIHU
2. Виконай тест на с.165-166.
3. Виконай впр.398.

Дата 27.05.
Тема. Повторення про частини мови.
1. Проглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=jVZ-Mxdf4Tc
2 . Виконай тест на с.166-167.
3. Виконай впр.400.

Дата 29.05.
Тема. Повторення про спільнокореневі слова.
1. Проглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=iofzph_KFqw
2. Виконай тест на с.167-168.
3. Виконай впр.402.

Дата 18.05.
Тема Контрольний диктант.
1.Запишіть за зразком.
                                        Вісімнадцяте травня
                                      Контрольний диктант
                                                  Рідна земля
2.Прослухайте і  запишіть диктант .

3. Перевірте роботу , сфотографуйте і відправте на Вайбер

Дата 20.05.
Тема  Закріплення знань учнів про дієслово як частину мови. 
Розбір дієслова як  частини мови.
1. Виконай впр.382.(усно). Розбери слово гілочкою за будовою.
2.Виконай впр.383..Запам'ятай словникові слова.
3.Виконай впр.384.
4,Прочитай текст у впр.385.Перекажи його.
5.Проглянь відео і виконай впр.387.https://www.youtube.com/watch?time_continue=29&v=vUBi17pYWSM&feature=emb_logo
6.Домашнє завдання Впр.388 (усно)

Дата 20.05.

Тема.Тема уроку: Узагальнення знань і вмінь  за темою "Дієслово". Перевірна робота
1. Підкреслити у тексті дієслова.
Любіть книжку! Вона полегшить вам життя. Вона навчить вас шанувати людину й самих себе.
2. Визначити час дієслів.
Потонули —                      Пише —      
Співав —                          Будуватиме —
3. До поданих дієслів дібрати антоніми.
Накривати —
Зайти —
Зав’язати —
4. До іменників дібрати споріднені дієслова.
Продавець —
Співак —
5. Вставити дієслова.
На небі ... чорна хмара. Вона ... сонце. ... блискавка. ... грім. ... сильний дощ.
6. Скласти речення, вживаючи дієслова з не.
7.Запиши речення.Підкресли головні члени речення. Дієслово розбери як частину мови (за схемою).
Перші промені сонця розбудили хлопчика.

Дата 22.05
Тема Повторення про текст.
Виконати завдання усно за впр.394-395

Тема. Дієслова, що означають завершену і незавершену дію. Вправи на розпізнавання часових форм.
1.Проглянь відео "ДІЄСЛОВА, ЩО ВИРАЖАЮТЬ ЗАВЕРШЕНУ І НЕЗАВЕРШЕНУ ДІЮ"
2. Виконай впр. 364.(усно).
3. Прочитай правило на с.153.
4. .Виконай впр. 365 (усно).
5..Виконай впр. 366 
6. Виконай. впр.369 (усно).
7. Зверни увагу на словникові слова у впр. 370.
8. Домашнє завдання. Впр.371.

Дата.15.05.
Тема. Написання не з дієсловами.Закріплення знань про дієслово як частину мови.
1.Проглянь відео .

2 Виконай впр. 372(усно)
3. Прочитай правило на с.156.  
4. Виконай впр.373.
5 Виконай впр. 375 (усно), 
6. Домашнє завдання. Впр.376.







1 Переглянь відео
https://www.youtube.com/watch?v=rJYpooRB_Qc
2.Згадай! СИНОНІМИ ДОПОМАГАЮТЬ У ТЕКСТІ УНИКАТИ ПОВТОРІВ  

Дата.06.05.
Тема. Змінювання дієслів за часами.
1. Проглянь відео.
2. Каліграфічне письмо. впр.357.( скорочуй часи дієслів так: теп. ч., мин.ч.. майб.ч.)
3. Виконай впр.358(1 і 2 завдання).
4. Домашнє завдання .Перекажи текст впр.358.

Дата.08.05.
Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення.Складання висловлювання про прочитаний твір.
1.Каліграфічна хвилинка. 
Ко оз за ак козак козацтво Україна
5 цікавих козацьких легенд для дітей | То є Львів.Дітям про козаків - YouTubeЯк дітям розповідати про козаків - Артефакт
2.Прочитай
- Героїчну сторінку в історії України вписали запорозькі козаки. Вони — славні сини нашої Батьківщини, які боронили її землі і народ від ворога. Про сміливість козаків складали легенди, перекази, пісні. В одній з давніх легенд розповідається, як оточені зусібіч ворогами гинули козаки. Жоден з них не здався без бою. Врешті залишився один-єдиний запорожець, який кілька годин відважно чинив опір польським воякам. Він знайшов на болотяному озері човна, прикрився його бортом від куль і так боронився. Коли витратив весь порох, схопив косу і відбивався нею. Козак був прошитий кулями, але не здавався. У літописі українських земель є славний період козаччини, який тривав майже 300 років (з 1550 по 1828 рр.). Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від нападів. Козаки були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми. 

2.Робота з підручником (впр.360,с.151)
 - Прочитати текст, уставляючи слова замість малюнків.
3.Змістовий аналіз тексту.
 — Яка тема тексту? — Яка його основна думка? — Хто є персонажами твору — Хто такі козаки? — Що означає це слово? — Де була розташована Запорозька Січ? — Якими були козаки? 
5.Мовний аналіз тексту.
 Робота над лексичним значенням слів та правописом слів.
Булава - палиця з кулястимпотовщенням на кінці, яка була колись військовою зброєю.
Пістолі-ручна вогнепальна зброя.
Свита- старовинний верхній одяг із домотканного сукна.
Киреястаровинний верхній одяг із домотканного сукна без рукавів.
Кучма - висока шапка з баранячого хутра.
Зверніть увагу на правопис слів: озброєна, військова, нещастя, проживання, Запорозька Січ, посередині.
 6. За планом перекажи текст
План 
1). Хто такі козаки? 
2). Чим вони займалися? 
3). Де вони проживали? 
4). Одяг, зброя козаків?
5). Світова слава. 
8.Письмовий виклад роздумів. Закрий підручник,запиши своє власне висловлювання ( міркування ) про прочитаний текст. 
 « Будова тексту – міркування». Твердження ( думка )
 Доказ .Тому, тому що, адже, оскільки, наприклад, дійсно, справді, недарма. 
Висновок . Отож, отже, так, таким чином.

Дата. 27.04 . Понеділок

1. Каліграфічна хвилинка. 

Ого аж ень ає

Під погожим тихим небом

Під дзвінкий пташиний щебет

По землі блукає квітень

І дарує усім квіти

— Спишіть вірш, підкресліть дієслова.(двома лініями)

2.Проглянь відео урок "Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми"


3.Виконай впр.344.

4. Виконай впр.345. При виконанні останнього завдання розглянь

ФОНЕТИЧНІ ТА СЛОВОТВІРНІ ВАРІАНТИ


ледаркува́тий «ледаченький»
леда́рний «лінивий»
ле́дарство
ле́дарь «ледарі, нероби» (зб.)
ледарюва́ти
.Домашнє завдання. Впр.346. Запам'ятай написання слова кипіти


Тема. Дієслова-антоніми. Контрольна робота (списування)
       1. Виконайте впр. 347.
       2. Запишіть заголовок 

         Контрольне списування 
3.Прочитайте текст впр.348, перекажіть. Запишіть заголовок до тексту.  Спишіть каліграфічно правильно текст. Перевірте. Підкресліть дієслова двома лініями у другому абзаці. Виділені слова проаналізуйте як частину мови.

4.Запам'ятайте написання слова  кишеня.


Дата 22.04. 
Тема Дієслово як частина мови.Зв’язок дієслова з іменником у реченні.
1. Проглянь відео  по темі "Загальне поняття про дієслово. Зв’язок дієслова з іменником у реченні"
2. Виконай впр. 336(усно).
3. Прочитай правило на с. 141..
4. Виконай впр.337. ( 1-й кружечок)Дієслова підкреслюй двома лініями. Зразок встановлення зв'язку слів в реченні.
Коники грали на своїх скрипочках.
Коники (що робили?) грали;
грали  (на чому?) на скрипочках;
скрипочках (яких?) на своїх.
5.Виконай впр. 338.(усно). Запам'ятай написання слова очерет. ( камиш, овес дикий, метелки).
 Phragmites australis Schilfrohr.jpg
6Виконай впр.340(усно). 
7. Домашнє завдання. Впр.341. Запам'ятай написання слова черешня.

Дата 24.04
Тема. Урок розвитку зв"язного мовлення. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки.
1.Відгадайте загадки. 
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас не зимує.(Ластівка)
По дворах стрибає, Крихти збирає,
 Ростом він маленький, Сірий, чепурненький
 Справжній молодець! Хто він?...(Горобець)
Презентация на тему: "Горобець і синичка". Скачать бесплатно и без ...
2.Цікаво знати! Сім’я горобців за період годівлі одного виводка знищує близько 3000 комах. А таких виводків буває 2 – 3 за весну – літо.  Горобець – один з найпоширеніших птахів як в Україні, так і на Землі. У нас найчастіше зустрічаються два види. Це горобець польовий та горобець хатній. Польовий горобець за рішенням Українського товариства охорони птахів визнано птахом 2010 року «Найрозумніший» птах — горобець. На 100 г маси цього птаха припадає 4,37 г мозку (скажімо, у коня — 0,10 г/кг, а в крокодила — 0,007 г/кг). 
Іноді в ластівчиному гнізді оселиться горобчик. Ластівка тривожно в’ється навколо гнізда, намагаючись виженути непроханого гостя. Та іноді й залишає своє гніздо і починає ліпити нове. Адже ластівки — дуже миролюбні пташки. Вони не люблять і не вміють битися, сваритися. Яєчка висиджує тільки мама – ластівка, а тато носить їй їсти. Про малих ластів’ят подружжя дбає разом.
3. Прочитай текст у підручнику на с. 144 впр.343.
4. Дай відповіді на запитання (усно).
— Яка тема тексту? — Яка його основна думка? — Коли відбувалася подія? — Хто є персонажами твору? — Яким постає горобчик? — Що можна сказати про ластівок? 
5. Структурний аналіз тексту(усно): 
— Скільки частин у цьому тексті? — Чи знаємо про що йдеться в зачині? — Розгляньте перший малюнок у підручнику (с.144). Його зміст підкаже вам зачин тексту. — Про що ви дізналися з основної частини? — Що міг повідомити автор у кінцівці? — Розгляньте третій малюнок у підручнику (с.144). Його зміст підкаже вам кінцівку тексту. 
6. Мовний аналіз тексту: Пояснити значення слів: зухвалий (який не виявив належної поваги, пошани до кого – небудь, дуже грубий, нахабний);оселя (місце поселення живих істот). 
Правопис слів: чужій, цвірінькав, дзьобиках, непереможний. 
7. Скласти зачин допоможуть слова з довідки : вікном, над, нашим, ластівки, зліпили, гніздечко, відкладатимуть, скоро,яєчка.
8.Для написання кінцівки  вибери 1 або 2 группу слів:
1. Раптом, напружився, горобець, із, і, вилетів, гнізда, святкувати, ластівки. перемогу. вони, свою, домівку, врятувати.
2. Ластівки, багато, принести, цеглинок, вони, горобця, у. своїх. замурували, хатинці.
9.Запиши зачин і кінцівку тексту.
10 . Перекажи весь текст.


Дата 17.04
Тема  Контрольна робота. Мовна тема. Прикметник.
Виконай тестування за посиланням https://forms.gle/weee8AkNHgmuYGo68

Дата 15.04. 
Тема Змінювання прикметників за числами. Узагальнення знань учнів про прикметник.
1. Каліграфічне письмо. Впр.332.
2. Проглянь відео  по темі
3. Виконай впр. 333.
4.Виконай впр. 334 (усно).
5. Домашнє завдання Впр.335.Узагальнення знань учнів про прикметник.


Дата 13.04. 
Тема Змінювання прикметників за числами. 
1. Проглянь відео  по темі 

2. Виконай впр. 328.
3. Виконай впр. 329 (усно).
4. Прочитай правило на с. 138.
5. Виконай впр. 330 (виконай письмово 2 завдання в 2-й абзаці).
6. Домашнє завдання Впр.331

Дата 10.04
Тема. Урок розвитку зв"язного мовлення. Написання тексту -міркування на основі тексту -розповіді"Добра синичка"
       1.Відгадайте загадку.
Прилетіли гості.
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати ( Пташки) 
2. В гостях у синички
 Яка синичка?( маленька, невеличка, вертлява, співуча, ввічлива, жовтогруда, метушлива, грудки – жовтенькі з білою смужкою, крильця і голівка – синенькі, хвостик – зелений)
3. Хвилинка-цікавинка.
-          Синиця – невелика за розміром пташка. Вона має жовтувато-зелену спинку, жовтий животик з широкою чорною смугою на грудях. Верхня частина голови, боки і шия блискучо-чорні, крила сірувато-блакитні. Хвіст у неї чорний. Довжина тіла сягає 13-16 см.
      Живляться синиці комахами та їх личинками,насінням дерев, ягодами. Люблять м'ясо та сало, якими їх підгодовують люди.
      Синиці – корисні птахи. Цілий рік знищують вони у лісах та садах комах-шкідників
4. Прочитайте текст .Впр.325 на с.136.дайте відповіді на запитання.
5. Змістовий аналіз тексту.(усно)
 —Яка тема тексту? — Яка його основна думка? — Коли відбувалася подія? — Хто є персонажами твору? — Якою постає синичка? — Що можна сказати про горобця? — Чи розкриває заголовок тему тексту?
 6. Структурний аналіз тексту.
— Скільки частин у цьому тексті? — Про що йдеться в зачині? — Про що ви дізналися з основної частини? — Що повідомляється в кінцівці? 4. Мовний аналіз тексту.
 ·        Запам'ятайте значення слів.
   Хробачок-личинка комахи.
   Прочуханка-покарання побоями.
  Ткнула-вставила, встромила, засунула.
·        Зверніть увагу на написання слів.

Синичка, налетів, роззявлений. дзьобик.
7.Робота з таблицею
Урок розвитку зв'язного мовлення у класі - презентація з читання
 « Будова тексту – міркування». Твердження ( думка )
 Доказ Тому, тому що, адже, оскільки, наприклад, дійсно, справді, недарма. 
Висновок Отож, отже, так, таким чином.
8. Скласти текст міркування, твердження якого є: «Синичка – смілива й добра пташка», опираючись на зміст тексту «Добра синичка».(Користуємося словами: по – перше, по – друге, на мою думку, я так думаю, я переконаний, отже, таким чином.
9. Домашнє завдання . Виконайте  впр.326


Дата 08.04
Тема уроку: Родові закінчення прикметників
     1. Каліграфічна хвилинка. Поясніть значення прислів'я.(усно). Визначте число і 
         рід прикметника. (У множині рід не визначаємо!)
        Нн он ун ні ин
       неділя новий насіння
       Народитися в сорочці-бути щасливим.
       2. Виконати усно  впр.321, 322.
 3.Прочитай правило на с. 134. Розглянь схему

 Презентація "Електронні таблиці з теми : "Прикметник"" для 2-4 класів
4. . Виконати  впр.323
5. Домашнє завдання. Виконати впр.324(усно), повторити правило на с.134.


Дата 06.04 
Тема уроку: Вправи на визначення роду прикметників. Розбір прикметнмка як частини мови.
1           1. Каліграфічна хвилинка.
       Поширте перше речення прикметником. Підкресліть в реченнях прикметники 
х      хвилястими  лініями. Визначте рід прикметників.
       Дд дзвінок дзенькати дзвоник
        Дзвенить спів пташок. Дзюркочуть веселі струмочки.
           2. Пригадай правило на с.123
             3. Подивись відео 

      Цікавинки у визначенні роду слів іншомовного походження    
       4. Робота за підручником. Виконати впр.318 , 319
       5.Домашнє завдання . Виконати впр.320
Тестування  "Прикметник"   https://forms.gle/De4ih29wd266dUy26

Дата 27.03
Тема. Змінювання прикметників за родами. Усний переказ тексту.
1.Коліграфічне письмо.
Вв  верба Великдень
Вербна неділя 2019 - що не можна робити у свято 21 квітня 2019
Спиши речення. Підкресли прикметники хвилястою лінією.
2..Виконай впр. 315.
3. Робота над впр. 315.по завданням у підручнику. Перекажи текст.
4. Домашнє завдання. Впр.317

Дата.25.03.
Тема. Уживання прикметників в описах. Складання тексту -опису за малюнком.
1.Проглянь відео "весняні квіти-первоцвіти".Зверни увагу на вживання прикметників у назвах квітів.https://www.youtube.com/watch?v=u-OwXeY3-aQ
2.Виконай впр. 312.(усно)
3.Виконай впр. 313.
4.Домашнє завдання. Впр.314.

Дата.23.03.
Тема. Уживання прикметників в загадках.
1.Каліграфічне письмо
Зз загадка
Загадка-мальовничий опис предмета.
2.Проглянь відео.
https://www.youtube.com/watch?v=gXO9JrWs0MA
3. Виконай впр.309(усно) .Зверни увагу на словникове слово абрикос.
4. Виконай впр.310.
5. Домашнє завдання. Впр.311.

Дата. 20.03
Тема. Складання тексту-опису «Соняшник»
1.Відгадайте загадку.
 На городі в нас росте. Сонце ясне, золоте, Жовте око, жовті вії, Та чомусь воно не гріє. (Соняшник). 
2.  - Що вам відомо про соняшник? - Що виготовляють із насіння соняшника? - Де вирощують соняшники? - А у нашому краї вирощують соняшники? 
3.. Робота над загадкою (вправа 308, с. 128) 
 4. Легенда про соняшник
Колись давно, як нас ще не було, на землю щоранку сходили діти Сонця. Одного дня веселилися вони в лісочку, а як почало сонце сідати, стали збиратися додому. Коли доньки були вже далеко від гаю, найменша згадала, що забула свій вінок, і повернулася назад. Але він зник. Побачила дівчина гарного парубка з її прикрасою в руках і погодилася вийти за хлопця заміж. Даремно Сонце кликало дочку додому, сердилося, попереджало. Дівчина залишилася з коханим. Почалося для неї звичайне буденне життя з нудною роботою, одноманітними клопотами. І вона все більше сумувала за рідними. Забувала вона про гордовитість і непомітно завітала до батькового царства. Але Сонце не могло забрати до себе дочку, яка вирішила жити із звичайними людьми. Воно лише скропило її своїми слізьми. Красуня стала квіткою, що в тузі за батьківщиною завжди повертає голівку до небесного світила. Відтоді на землі з'явився соняшник. 
5 Розглянь будову тексту-опису
ТЕКСТ-ОПИС Частина, в якій передається загальне враження про предмет. (Зачин) 2. Частина, в якій розкриваються ознаки предмета. (Основна частина) 3...
7.Проглянь відео 
6.Запиши власний текст-опис"Соняшник"


























Немає коментарів:

Дописати коментар