Опис досвіду


Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняється техніка і технології, і щоб устигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчути себе викинутими за борт сучасного життя, треба постійно вчитися. «Навчання» стає категорією, яка супроводжує людину протягом усього її життя. Найкращі вчителі, інструктори, тренери всього світу шукають нові підходи до навчання. Вони об’єднують досвід навчання в дитячих садках, школах, професійних курсах, використовують новітні досягнення з вивчення мозку людини, спостерігають за рекламою, телебаченням, шоу-бізнесом, спортом, мистецтвом.
Комп'ютери та Інтернет у XXI столітті матимуть таке ж значення, як і телефон у XX столітті, а може, і більше, оскільки це не просто засіб зв'язку, це засіб навчання, працевлаштування, роботи, розваг і безлічі інших функцій.
Одним з напрямів модернізації сучасної освіти є широке використання комп’ютера. Характерна риса сучасних інформаційних технологій полягає у тому, що вони надають практично необмежені можливості для самостійної і спільної творчої діяльності вчителя й учнів. За допомогою комп'ютерних засобів створюється сприятливе середовище для розвитку інтелекту кожної дитини.
«Навчання — найкраща у світі гра й розвага. Усі діти народжуються з таким переконанням і живуть із ним, поки ми не переконаємо їх, що це важка й неприємна праця. Тільки деякі діти все ще залишаються на своїх позиціях, маючи тверде переконання, що навчання приносить радість, що це чи не єдина гра, в яку варто бавитись. Ми знаємо, як називати цих дітей. Це генії.» - говорить Джаннетт Вос, американський педагог.
У початкових класах, особливо в першому і другому, повинні продовжуватися напрями дошкільного розвитку: пріоритетність виховних завдань, цілісності впливу на дитину на основі взаємозв’язку навчальної пізнавальної діяльності, використання гри та праці у навчанні, цілеспрямованого розвитку сенсорних умінь, вправності й координованості рухів, гостроти зору, уяви, саморегуляції поведінки і загальномовленнєвого розвитку.
Для учнів молодшого шкільного віку характерними є різниця в темпераменті, вольових та емоційних рисах, особливостей розумової діяльності, здібностей, переважаючий розвиток наочно-образної пам'яті, осмислене запам'ятовування. Разом із цим у молодшому шкільному віці є наявними необхідність у постійному закріпленні вмінь і навичок, високий авторитет учителя та його відповідальна роль у формуванні вищезазначених якостей молодшого школяра . У зв'язку з цим набуває актуальності використання у навчально-виховному процесі початкової школи мультимедійних засобів навчання. Тому проблемним питанням у моїй роботі стало: «Розвиток творчих здібностей та природніх задатків учнів початкових класів мультимедійними засобами навчання».
«Це перше покоління, яке виросте серед цифрових комунікаційних засобів» - впевнено стверджує Дон Тапскот.
Мультимедіа - це представлення об'єктів і процесів не традиційним текстовим описом, а за допомогою фото, відео, графіки, анімації, звуку, тобто в будь-який відомий у наш час спосіб. У своїй роботі використовую мультимедійні презентації. З допомогою презентації стараюсь не тільки продемонструвати матеріал з теми, яка вивчається, а й розвивати у школярів творче, логічне та алгоритмічне мислення, оскільки всі презентації будуються за єдиною логічною схемою.
Шляхом застосування мультимедійних засобів на уроці одержую дві основні переваги - якісну і кількісну. Якісно нові можливості очевидні, якщо порівняти словесні описи з безпосереднім аудіовізуальним уявленням. Кількісні переваги виявляються у тому, що мультимедіа-середовище значно вище за інформаційною щільністю. Як відомо, одна сторінка тексту містить інформацію, яку вчитель промовляє приблизно за 1-2 хвилини. Кожен учитель знає, як відбувається запам'ятовування інформації: якщо інформація сприймається тільки слухом, засвоюється 20% її обсягу; якщо лише за допомогою зору, запам'ятовується 30% матеріалу. За умови комбінованого поєднання «включення» слухового й зорового каналів інформації учень спроможний засвоїти до 60% інформації. От чому краще "один раз побачити, ніж сто разів почути". А застосування мультимедіа дає змогу об'єднати текст, звук, графічне зображення, відеозображення та ще й улюблену дітьми анімацію (мультиплікацію). Таким чином, використання на уроках відеопроектів, електронних підручників, мультимедійних презентацій допомагає мені наблизити дітей до життя і відповідно досягнути на уроці високих результатів.
Мультимедійні презентації просто незамінні на уроках «ПРИРОДОЗНАВСТВА». З їх допомогою учні віртуально подорожують у будь-який куточок рідного краю і далеко за його межі, можуть ознайомитись зі знахідками старовини, побачити побут, спосіб життя людей, їх основні види занять під час уроку. Діти можуть побачити фрагменти історичних і документальних фільмів, мультфільмів, які допомагають збагатити навчально-виховний процес яскравими враженнями.
Надзвичайно ефективними виявляються уроки математики, забезпечені мультимедійною підтримкою. Особливо показовим є вивчення задач на рух у 4 класі, які викликають у дітей багато труднощів. Коли учень бачить на екрані, як рухаються автомобілі навздогін чи з відставанням, що відбувається з човном, який пливе за течією чи проти течії та ін., багато питань відпадає дуже швидко. Не менш ефективними є дані уроки у 1 класі пояснюючи дії додавання і віднімання, задачі, де яскраво можна зобразити приліт і відліт птахів, розцвітання та в’янення квітів.
На уроках освітньої галузі «Мова і література» мультимедійні презентації відіграють велику навчальну функцію, де творчими яскравими схемами і таблицями стараюсь легко зобразити найскладніші теми.
Використання даної технології на уроках допомагає мені у вирішенні багатьох питань, а саме:
-якість зображення - яскраве, чітке і кольорове;
зручне пояснення виду роботи з різним приладдям;
детальне пояснення матеріалу або розгляд лише базових питань теми залежно від підготовленості учнів;
коригування темпу й об'єму навчального матеріалу;
-значне підвищення рівня використання наочності на уроці;
зростання продуктивності уроку;
встановлення міжпредметних зв'язків;
зміна ставлення до ПК: діти починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій області людської діяльності, а не лише як засіб для гри.
У своїй роботі мультимедійні презентації практикую на різних уроках і на окремих етапах. Не залишаю поза увагою і хвилину відпочинку, яка, на мою думку, має бути звичайною руханкою під музику. Для того, щоб зробити її привабливішою, використовую презентації з героями, які показують різні рухи учням.
Слід акцентувати увагу і на важливій ролі мультимедіа в позаурочній діяльності – години класного керівника, конкурси, проекти.
Матеріальне забезпечення черпаю у компанії «Нова школа», де постійно оновлюється база електронних підручників; у передових вчителів-методистів; через мережу Інтернет, а також створюю власні презентації. Для їх підготовки йду такими етапами:
структуризація навчального матеріалу;
складання сценарію реалізації;
розробка дизайну презентації;
підготовка медіафрагментів (тексти, ілюстрації, відео, запис аудіофрагментів);
підготовка музичного супроводу;
тест-перевірка готової презентації.
За 2010-2016 роки мною були розроблені:
авторські мультимедійні презентації до уроків, виховних заходів;
CD-диски «Мультимедійні презентації»
«Впровадження комп’ютерних технологій в навчально-виховний процес»
Створені навчально-виховні проекти:
 З питаннями, що висвітлюють дану проблему неодноразово виступала на засіданнях методичних об’єднань вчителів початкових класів, педагогічних радах, семінарах-практикумах.
Анкетування серед учнів початкових класів доводить важливість даних технологій у сучасному навчанні:
Отже, традиційний урок поступається мультимедійному,як в цікавості, інформаційності, так і в результативності.
Особливо переконливими є успіхи дітей, які беруть участь в олімпіадах, математичному конкурсі «Кенгуру», спортивних та творчих конкурсах.
Аналізуючи свою роботу над даною проблемою, я зробила певні висновки.
Учнів привертає новизна проведення мультимедійних уроків Незалежно від їх кількості, вони завжди різні, цікаві, захоплюючі,приховують у собі безліч таємниць.
Під час таких уроків створюються умови для активного спілкування, за якого учні прагнуть висловити думки, вони з бажанням виконують завдання, виявляють цікавість до матеріалу, що вивчається.
Діти вчаться самостійно працювати з навчальною, довідковою та іншою літературою з предмета.
Дана технологія може використовуватись для анонсування теми уроку, як супровід до пояснення вчителя, як інформаційно-навчальний посібник та для контролю знань. 



Немає коментарів:

Дописати коментар