Літературне читання

 Завдання на період карантину з 12.03. - 29.05.2020.  

 Дата.25.05.-26.05

Тема  Урок позакласного читання "У кожного є своя пір'їнка."
1. Прочитай текст на с.119 в "Позакласному читанні".
2. Почитай вірші на с. 119-122.
3. Прочитай оповідання В.Сухомлинського "Не загубив, а знайшов".
4. Виконай завдання на с.124.

Дата.28.05.
Тема .Опрацювання творів з "Хрестоматії"

Дата.29.05.
Тема .Опрацювання творів з "Хрестоматії"

2.Прочитай дивовижні факти про котів
.Коли у Діснейленді настає ніч, туди випускають 200 кішок, аби вони зловили всіх мишей.
  1. В англійській мові є спеціальне слово, яке позначає групу дорослих кішок - clowder.
  2. Кішки пітніють через лапи.
  3. Зазвичай кішки починають щось впевнено їсти після трьох дегустаційних спроб. Тож, кладіть антибіотик у четвертий шматочок шинки...
  4. В середньому кішки сплять 70% часу протягом дня.
  5. У це важко повірити, але їхня сеча світиться в темряві.
  6. Кожен одомашнений кіт походить від однієї з п'яти африканських диких кішок.
  7. Кішки не відчувають смак солодкої їжі.
  8. Самки частіше бувають правшами, а самці - лівшами.
  9. Кішки не мають ключиці.
  10. Ісаак Ньютон винайшов котячі дверцята для помешкань.
  11. Грудки шерсті називаються "безоари".
  12. В англійській мові самку кішки називають "моллі" або "королева".
  13. Кішки можуть пити морську воду. Їхні нирки у якийсь складний спосіб відфільтровують сіль.
  14. Кішки допомогли виявити приховані жучки у посольстві Нідерландів у Москві. Вони почали дряпати стіни, в яких були мікрофони, заховані шпигунами.
  15. Кішки відповідальні за зникнення 33 різних видів, зокрема ссавців і птахів. Вони - серед 100 найбільш інвазивних видів.
  16. 3.Прочитай в "Хрестоматії" уривок Г. Вдовиченко "Найдовші вуса" на с.101-105.
  17. 4. Домашнє завдання. Перекажи казку.

Дата.21.05.
Тема Урок позакласного читання.
1. Послухайте  "Звідки найвідоміші казкарі світу – Брати Грімм черпали свої історії"
https://www.youtube.com/watch?v=ZX1WAcMWWH4
2. Прочитай казки в "Позакласному читаннї" на с.106-111.
3. Перекажи казку "Хлопчик - мізинчик" за планом.
План до казки "Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик":
1. Давно колись жили собі чоловік і жінка
2. і от одного дня знайшовся в них синок, як мізинчик
3. Відпустіть мене у столицю
4. Дозвольте зайти!
5. Я хотів би стати вашим слугою
6. Одного разу Іссумбосі супроводжував дівчину до храму.

4. Склади план до казки "Король Дроздобород" і перешли на Вайбер.
5. Переглянь мультфільм  за казкою "Король Дроздобород"    https://www.youtube.com/watch?v=ClcfFDgfgmU

Дата.22.05.
Тема Повтори і пригадай. Узагальнення й систематизація знань учнів за розділом "Світ гумористичних творів"
1. Перевір свої знання . Пройди тест https://forms.gle/7HHg6d32gWuvd1i19


Дата.25.05.
Тема  Урок позакласного читання "У кожного є своя пір'їнка."

Дата 12.05.-14.05

Тема Контрольна робота. Навички читання вголос (усно)
Поточна перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту. Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного. Темп читання за ІІ семестр-75-80 слів за хв.
Приготувати "Позакласне читання", простий олівець.
Цю роботу я планую виконати по телефону. Про час будемо домовлятися індивідуально. Пишіть мені на Вайбер, який час вам буде найбільш зручний. 
Чекаю від вас заявки на участь (у вайбері).


Дата 15.05.-18.05
Тема.Творчість Астрід Ліндгрен. А.Ліндгрен "Малий Карлсон, що живе на даху".
1. Послухайте повідомлення про А. Ліндгрен.Проглянь відео
https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=blhlSVG20Ww&feature=emb_logo
2 Прочитай казку А.Ліндгрен "Малий Карлсон, що живе на даху" на с.168-172.
3. Дай відповіді на запитання на с.172. 
4. Проглянь мультфільм  "Малий Карлсон, що живе на даху" 



Тема  Вступ до теми. Гумор у дитячій літературі. Творчість Грицька Бойка. Г.Бойко "Ось такий у мене ніс"
– Григорій Пилипович Бойко народився 1923 р. у шахтарському краю, на Донбасі. Після закінчення семирічки вчився в Оленівській рудниковій школі. Віддаль до школи була чималенька, тому доводилося хлопцеві щодня вставати о четвертій годині, кілька кілометрів йти пішки до станції, а вже звідти їхати робочим потягом до школи. Одразу після випускного вечора пішов на фронт, пройшов всю війну від рядового до офіцера. А після війни взявся за перо й упевнено і стрімко увійшов у літературу, назавжди підкоривши чисті дитячі душі.
Грицько Бойко – поет саме дитячий, всі його вірші присвячені дітворі.
Він з глибоким розумінням виховного значення сміху виставляє на осуд дітей найрізноманітніші вади дитячого характеру. Вереда, замазура, задавака, ледар, роззява, симулянт – ось ким населені гумористичні вірші Бойка.
У Бойка сміх не жорстокий, не бездушний, а м’який і зичливий, покликаний допомогти, а не принизити.Письменник видав близько ста книжок для дітей. Особливо полюбилися малечі “Билиці дяді Гриця”, “Про дідуся Тараса”, “Смішинки”, “Хлопчик Ох”, “Ніс у сметані”, “Шпаргалка – виручалка” та інш
2.Проглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=kQ_sUFtt34w
– Скільки книжок написав Грицько Бойко?
– Що він умів підмічати?– Кому адресує свої твори?
3. Прочитай виразно вірш на с.163-166
– Який настрій викликав у вас цей вірш?– Які рядки слід особливо виділити? Які рядки прочитаєте зі здивуванням? з обуренням? з почуттям розпачу?
4.Прочитай ще раз вірш і дай відповіді на запитання на с.166.
5. Домашнє завдання За ілюстрацією на с.165 дай відповіді
– Подивіться на ілюстрацію до цього твору.– Чи можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?– Кого зобразив художник на картині?– Який вираз обличчя у хлопчика?– Що художник намалював у центрі картини? Удалині?– Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?– Опишіть картину, використовуючи рядки з повісті. (усно)
Дата 05.05.
Тема Урок позакласного читання."Зі скарбниці казкарів світу."
1. Ознайомтесь з біографією та творчістю Шарля Перро.
Шарль Перро (12.1.1628, Париж,— 16.5.1703, там же), французький поет і критик. Член Французької академії з 1671.
Народився в буржуазно-чиновницької родини. Вивчав юриспруденцію, служив при дворі. Перші літературні досліди — любовні вірші. Перший твір Перро — пародійна поема "Стіни Трої, або Походження бурлеску" (1653).
Писав алегоричні поеми, оди, послання
Славу Перро приніс збірка "Казки моєї матінки Гуски, або Історії і казки минулих часів з повчаннями" (1697).
Казки Перро — це казки чарівні (містять магічні або надприродні елементи). Вони сходять до народної традиції і часто передавалися з уст в уста. 
Величезна заслуга Перро в тому, що він вибрав з безлічі народних казок кілька історій і зафіксував їх сюжет, який ще не став остаточним. Він надав їм тон, клімат, стиль, характерний для 17 століття, і тим не менш дуже особистий.
Античної традиції Перро протиставив народну казку ("Червона Шапочка", "Хлопчик з пальчик" та ін) і ввів її в систему літературних жанрів.
Перший російський переклад казок Перро відноситься до 1768 ("Казки про волшебницах з моралями"). Казка "Кіт у чоботях" переведена Ст. А. Жуковським (1845). На сюжети казок Перро створені опери "Попелюшка" Дж. Россіні, "Замок герцога Синя Борода" Б. Бартока, балети "Спляча красуня" П. В. Чайковського, "Попелюшка" С. с. Прокоф'єва та ін.
3.Послухай казку Шарля Перро "Чарівниці"
https://www.youtube.com/watch?v=WOU3auA7GzI
2.Прочитейте казку Шарля Перро "Чарівниці"на с. 104-106..Перекажи казку.за ілюстраціями.
Казкарі світу дітямчитати казку Шарля Перро Чарівниця | Чарівна скарбничка казокЧарівниця, або подарунки феї. Шарль Перро – МегаЗнайка. Казки
3. Порівняй поведінку і характери двох сестер.
4. Домашнє завдання Виконай завдання на с .111.

Дата 07-08.05.
Тема. Творчість Миколи Носова. Світ дитини.
 М. Носов "Витівники"
1.Ознайомся з життям і творчістю М Носова  за посиланням.https://www.youtube.com/watch?v=-oMsIUiAtJo
 Що ви запам’ятали про життєвий і творчий шлях письменника?
 —Де народився Микола Носов?     
—Які збірки оповідань зробили його відомим?
—Про які твори цього письменника ви чули?

2  Ознайомся з аудіоказкою "Витівники" М.Носова та прочитай її в підручнику на с.166-168.



3. Дай відповіді на запитання.

—Як же діти організували гру?

—Що вони зробили?
—Чому в хатці було так темно?
—Кого діти найбільше боялися?
—Що Валя сказала про вовка?
—Чи дійсно був вовк? Доведіть.
—Чому Валя відразу не сказала? Прочитайте.
—Чому діти боялися підійти до столу? Прочитайте.
—Як ви вважаєте, чому хотів навчити вас Микола Носов?
—А ви боїтеся темряви? Чому?
—Звідки беруться страхи?
—Як з ними можна впоратися?
—За що ви б могли похвалити дітей?
—За що можна їх посварити?
—Що б сказала мама, якби побачила цю картину?

4.Ознайомтеся з оповіданнями М.Носова. Послухайте
аудіо"Фантазери".https://www.youtube.com/watch?v=jmd65vwmpww&feature=emb_logo
5.Домашнє завдання. Виконай завдання на с.168.

1 Повтори тему "Світ прози" на с. 161.
2 Виконай тестування https://forms.gle/TwBzKNd42Br6Uipd8
3. Домашнє завдання. З "Хрестоматії "прочитай оповідання Д. Кузьменка" Чим корова не собака? "с. 88-91.


Тема. Контрольна робота. Робота з літературним твором.
1. Прочитай текст. Виконай завдання і перешли на вайбер.

КРАДЕНИЙ ВІЛ
  Мав чоловік сина.  От виріс  хлопець та такий собі красень, хоч  картину  з 
нього малюй, а до роботи щось не дуже квапиться.
  Якось питає в нього батько:
-                     Чи не  пора, синку, за якесь діло братися?
 А той стоїть і чухає потилицю:
-                     Та не знаю, тату, за що й братися…
-                     Гаразд, - озвався батько. – Підемо по світу, поглянемо, як інші живуть.
Може, й тобі якась там робота до серця припаде.
    Ішли вони, йшли, вже й назад повернули, коли дивляться – під лісом віл
 пасеться.
-                     Я цього вола вкраду! – каже тоді син.
-                     Що ж, - зітхає батько, - то кради…
   Зловив син вола, взяв на налигач і привів.
-                     Жени його додому. А я в село загляну – знайомого провідаю, - сказав
йому батько.
   Повернувся пізно, а вже до того дня зарізали вола і зварили багату вечерю. Син
 затулив ряднами всі вікна, аби хтось не підглянув, і аж потому сів до столу.
-                     Стривай, - каже батько. – Спершу собі поміряємо шиї. Побачимо, хто
ліпше з нас погладшає.
   Поміряли шиї, взялися за їжу. Батько – той їсть повагом, наче в гостях, а син
 поспішає, немов на пожежу. Загавкає собака, а він усе мерщій ховає до комори. І 
вночі не спав: весь час йому здавалося, що хазяїн вола обявився.
   Через місяць того вола зїли. Повеселішав парубок.
-                     А ну, сину, - каже тоді батько, - поміряємо шиї.
   Поміряли. У батька шия на два пальці більша, а в сина – тонша стала.
-                     Це тому, чоловічку, що ти крадене їв! – сміється з нього батько.
-                     А ви хіба купували, тату? – дивується син.
-                     Еге, я їв своє, тому і погладшав, - примружив старий  очі. – Памятаєш,
я в село заходив? Це тоді хазяїну я за вола односив гроші.
   Син аж вирячився з дива.
-                     Ну, сину, - каже батько, - то, може, знову підеш вола красти?
-                     Ні, хай  йому  всячина! – сказав син. – Більше не буду красти. Радше
піду волами землю орати та хліб сіяти.
                                                                                          (297 слів)
___________
Налигач – мотузка, яку привязують до рогів худоби.

 Завдання
1.  Жанр прочитаного твору.
    А казка.
Б вірш.
В байка.
 2. Чому батько згодився, щоб син украв вола?
 А  щоб приготувати багату вечерю;
 Б щоб провчити сина;
 В щоб подарувати знайомому.
 3. Чому в сина шия тонша стала?
     А бо він їв крадене;
     Б бо він землю орав;
     В бо він погано спав уночі.
 4. Запиши дійових осіб твору.
  Дійові особи твору: 
 5.Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору.
   1)  Пошуки роботи.
   2) Мав чоловік гарного сина.
   3) Минув місяць.
   4)  Багата вечеря.
   5) Більше не буду красти.
    6) Крадіжка вола.
6. Чого вчить цей твір? (допиши речення)
    Цей твір вчить нас тому, що ...


Дата.21.04
Тема.  Урок позакласного читання. "У світі прози."
1.Ознайомтесь з творчістю С. Дерманського https://www.youtube.com/watch?v=ufWrjaP6oG4
2. Прочитайте оповідання в "Позакласному читанні" на с. 112-115
С. Дерманського "Чудесний особняк".
3. При повторному читанні тексту перевір навички читання вголос і мовчки. Запиши результати в таблицю. Перекажи текст.
4.Ознайомтесь з творчістю Джеремі Стронга
5.Прочитайте оповідання в "Позакласному читанні" на с. 115-117 Джеремі Стронга "Ракета на чотирьох лапах".  Перекажи текст.
6. Виконай завдання "Літературної вікторини" на с. 117-118.
а)в 1 завданні обведи правільні відповіді.
б)в 2 завданні поєднай стрілочками дії головних героїв. 
 в)У грі "Так чи ні"  обведи правільні відповіді.
7. У вільну хвилину читай твори цих авторів.
8. Виконану роботу сфотографуй і відправ на Вайбер

Дата.23.04
Тема.  Творчість Олега Буценя. Висловлюємо свої міркування. О. Буцень. "Айстри"
1.Ознайомтесь з творчістю Олега Буценя на с. 156 і за посиланням.https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=RlhVuDGx_v4&feature=emb_logo
2.Прочитайте оповідання на с.157. Дай відповідь  запитання.
Назвіть героїв оповідання. На що Юля виміняла насінини?Скільки насінинок їй дісталося?Чи вдалося дітям виростити айстри?Дайте відповідь на запитання автора “Так чи не так?”
3.Прочитайте оповідання виразно. Перекажи текст.
4.Виконай тест https://forms.gle/ENh4y5WvQ918mUwE9


Дата.24.04-27.04
Тема.  Творчість Михайла Стельмаха. Рідний край-земний рай. Михайло Стельмах " Гуси-лебеді летять"
1.Відгадайте загадку
Білосніжні, гарні птиці
Дім будують на водиці.
Дуже схожі на гусей,
Обережні до людей.
-         Так, це лебеді.  Синонімами до слова лебідь є кликун,  шипун . Вони  дуже схожі на гусей. Тому їх ще називають  гуси – лебеді.
-         -Діти, хто із вас бачив лебедів?
-        -Де ви бачили?
-        - А хто вже бачив приліт цих птахів із теплих країв?
-        - Чи подобаються вам ці птахи?
-       2.Цікаво знати!  Назва цього птаха означає « білий», як біле світло, сонячний птах. У багатьох народів лебідь – Божественний птах, символ богів, відродження, краси, вірного кохання, вродливої дівчини. А на нашій землі , лебідь, з давніх давен – символ вірності, любові до рідної землі, щасливого дитинства.
-         У лебедів є свій характер. Як ви вважаєте, який він?( Гордий, добрий, дружелюбний)
Я думаю, що кожен погодиться, що лебідь- сама велична і горда птиця з усіх існуючих на землі. 
3.Пригадайте.
Кажуть, що лебідь – символ дитинства.
-  Ви вже маєте деякі  знання про цих птахів.
-  А   хто з вас пригадає , з  якої казки ці слова:
- Гуси, гуси, гусенята, візьміть мене на крилята….  ( « Івасик – Телесик»)
- Якою показано гусочку, яка врятувала Телесика? ( Доброю)
- Які ще ви знаєте казки про цих птахів? ( « Гуси – лебеді», казка про перетворення дівчини у лебідку.)
- А як звали сестру братів Кия, Щека І Хорива, які заснували Київ? (Либідь).   А назвали її так тому, що вона була дуже гарною.
- У 2 класі  ви вивчали вірш  про гуси. Можливо хтось пригадає автора і назву вірша?
 ( О. Олесь. « Білі гуси летять над лугами»).
-         Хто пригадає початок  вірша?
 За словами цього вірша складено пісню. Послухайте, її  можна і підспівати, а коли буде приспів- спробуйте побувати в   образі  гусейhttps://www.youtube.com/watch?v=S7szn0h5WaI
4.Познайомтесь, що таке повість на с.158.
5.Ознайомлення з творчістю  М. Стельмаха
Автором багатьох повістей є М. Стельмах.
-         Михайло Панасович Стельмах – видатний український письменник. Народився на Поділлі більш як 100 років тому у бідній сімї хлібороба. Любов до рідної  землі йому прищепили його рідні – мати, батько, бабуся,  які бачили у землі єдину годувальницю. А дід Демян – талановитий майстер на всі руки – прищепив онукові неабияку любов до природи, вчив бачити у ній  неабияку красу і відчувати її. Багато творів написав письменник, але особливої уваги заслуговує автобіографічна повість « Гуси – лебеді».  Автобіографічна називається тому, тому, що в ній  письменник описав власне життя, коли був ще хлопчиком. Повість присвятив своїм батькам.
-         Сьогодні ми познайомимось із 2 уривками повісті. А всю повість ви будете читати у 7 класі.
-        6. Ознайомлення  з уривками повісті на с. 158-161.
7.   Прослуховування відеозапису  
Події у повісті відбуваються більш як 100 років тому. Тоді люди жили дуже бідно. Подивіться початок уривку з повісті і скажіть, від чиєго імені ведеться розповідь?
-      -   То від чиєго імені ведеться розовідь у повісті?
( Автор – це хлопчик, який описує своє дитинство). 
8.Дайте відповіді на запитаня.
-Де пролітали лебеді?
-        - Що нам принесли лебеді на крилах?
            - Що з собою прихопив травень?
 -Як сонечко відмикає ключами землю?
     - Чому дід сказав, що лебеді принесли весну?
 -Коли найбільше див робиться у світі?
-         -Це правда, що все навесні оживає?
-       -  Чи правильно , що сонце ключами відмикає землю?
      -Як ви відноситесь до Михайлика?
-         -Як ви відноситесь до діда?
9. Характеристика головного героя
-         Діти, скажіть, то як звати головного героя повісті? Давайте складемо його характеристику за такими запитаннями:
1.     Якого віку хлопчик?
2.     Де він жив?
3.     Яким він був?
           4.   Яке у нього ставлення до інших? 
10.Закріплення. Проглянь відео.
11.Домашнє завдання Перекажи повість . Виконай тест.https://forms.gle/YeZwXtjQ4UhQVBpb9


Дата 16.03-17.03.
Тема Ми з природою єдині. Г.Тютюнник. "Бушля"
1 Ознайомитись з творчістю  Г.Тютюнника. Прочитати статтю на с. 134.
2.Прочитати інформацію про птаха. проглянути відео 
https://www.youtube.com/watch?v=wbSZ4Kf_Wws
3.Словникова робота.
ущух                                      лантух
пливтиме                                птаство
розморило                             кігтями      
вичікувати                             лепешкою 
До якої частини мови належать слова 1, 2 стовпчика (дієслова, іменники)
ондечки                                  сусідка      
отямився                                сердиться
зніметься                                побачивши
котиться                                 переповіла
Серед поданих слів знайдіть синоніми до слів опам'ятався, злетить,
ображається, переказала
4.  Первинне читання тексту (напівголосно).
·  Про кого цей твір? Хто такий Бушля?
· Де відбуваються події?
· Яку пригоду описує оповідач?
5. Повторне читання тексту вголос
Подумайте, на які частини можна поділити текст
6 Переказати текст за планом  
        1. Невдала риболовля.
        2. Дивна пригода.
        3. Дід Арсен і односельці.   
   
       
 Дата 19.03-20.03
 Т ема Творчість Всеиолода Нестайка. Дружба- це найбільший скарб. 
"Просто Олесь друг  "
 1. Перевір себе  https://learningapps.org/display?v=p4oxf3ej518
 2. Читання оповідання  с 137-138
-Визначте тему прочитаного оповідання
3.Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
 -Де зустрічаються хлопчики щоранку?
-Чому Костик здивовано звів брови?--Про що він запитав друга?
-Що відповів йому Олесь?
-Якими словами письменник підкреслив, що Олесь чесний хлопчик і не вміє обманювати?-
-Чому Олесь не одягнув нової форми?
-У яких рядках зосереджено основну думку твору? Прочитай.
4. Прочитай оповідання 2 рази, перекажи за планом
       Два схожі хлопчики – друзі не розлий вода.
2.                 Вони будуть штурманами або матросами.
3.                 Подарунок для хлопчиків на Перше вересня.
4.                 Хвилювання та мрії хлопців.
5.                 До першого лишалося два дні.
7.                Приголомшлива звістка для Костика.
6.                Зустріч з Олесем у новій формі. 
8.                Недобре почуття Костика.
9.                Ранок першого вересня.
10              А де ж форма Олеся?
1                 Вигадка хлопця.
12              Просто Олесь друг. 
     Два схожі хлопці весело ішли вулицею.
5.Домашне завдання    с 137-138 читати, скласти розповідь"Хто справжній друг". 



Картинки по запросу "просто олесь друг полный текст"
Познайомся із творчістю Всеволода Нестайка   

 
 Дата 23.03
Тема Творчість М. Трублаїні. Пригоди. "Яшка і Машка"
    Хід
    1. Прочитай про творчість М. Трублаїні на с.139.Прослухай уривки оповідань "Пустуни 
      на   пароплаві"
    
      2. Прочитай оповідання на с. 139-140.
       3.Дай відповіді на запитання і перекажи текст.

Картинки по запросу "творчість М. Трублаїні. Пригоди. "Яшка і Машка" відео"

4       4.На окремому аркуші паперу напиши план прочитаного уривка. Фото відправ на Вайбер


 Дата 24.03

Тема Творчість М. Трублаїні. "Омар"
Хід
 1. Опрацювання оповідання Миколи Трублаїні „Омар” (с. 140-141)
1) Гра „Передбачення”.
— Спробуйте передбачити, які пригоди чекають на мавпочок.
2) Гра „Рибки”.
Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Які почуття воно у вас викликало?
3) Словникова робота.
     Ляснув
  викидала
     Зойкнула
  клешнями
     Довжелезні
  дражнячись
     Розмальований
  розставленими
— Прочитайте всі дієслова.
— Знайдіть іменник, прикметник.
— Знайдіть слова із префіксом роз-. Поясніть правопис цих слів.
4) Читання оповідання учнями „ланцюжком”.
5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
— Як відбулося „знайомство” Яшки з омаром?
— Чим завершилося їхнє „спілкування” для мавпочки?
— Як поводився Яшка біля омара, що сушився на сонці?
— Поміркуйте над словами боцмана. Як ви їх розумієте?
— Знайдіть опис омара.
— Що ви знаєте про цього рака?
2. Цікаво знати !
Картинки по запросу омар картинка
Біля берегів Африки, Америки і Європи живуть величезні раки — омари. Європейський омар буває завдовжки до 50 см і масою 11 кг. Американський омар — завдовжки до 60 см, масою до 15 кг. На передній парі ходильних ніг омара знаходяться потужні клешні. Одна з них сильніша — дробляча, інша — ріжуча.
Європейський омар зустрічається в Чорному морі на скелястих і галькових грунтах на глибині 30-80 м. Удень омар ховається серед каменів, а вночі полює на молюсків, черв'яків, креветок та інших морських безхребетних. Зростає він повільно, досягаючи статевої зрілості тільки на шостому році. Самка відкладає (на черевні ніжки) близько 32 тисяч ікринок, з яких через рік виходять личинки, що плавають.
Американський омар мешкає біля берегів Північної Америки.
Омари мають здатність до аутотоміі (самокалічення) і до регенерації. У великих омарів повна регенерація клішнів відбувається тільки через два роки після їх утрати. Омарів розводять у спеціальних водоймах.
   3.Домашнє завдання. 
 Дай відповіді на запитання на с.141, перекажи текст

 Дата 26.03
Тема Творчість М. Трублаїні. "Шоколад боцмана"
Хід
1. Прочитати оповідання на с. 141-142.
2. Закінчи речення
Високий , міцний стовп на суднідля ведення спостереження-
Невелика кімната на судні-
Горизонтальне перекриття в корпусі судна у вигляді підлоги-
Помічник капітана корабля, який стежить за порядком і чистотою-
3.Дай відповіді на запитання на с. 142
4. Домашнє завдання
 1) Визнач послідовність подій усно
 2) Пройди тест "Творчість М. Трублаїні. Оповідання " Пустуни на пароплаві" за 
    посиланням
https://forms.gle/8nvc7PmqiPeQcwo56


 Дата 27.03
Тема. Урок позакласного читання. Справи твоїх ровесників.
Хід    
1.-Прочитайте слова, поясніть їх значення (усно)
  Повага, чемність, порядність, вихованість, щедрість, гідність, милосердя.  
 2.  Складіть із слів прислів’я, поясніть їх зміст (усно)
 -       «Добрий, ніколи, не, вчинок, пропаде»
         «Одяг, не прикрашає, а, людину, діла, добрі»
       3.Прочитайте в "Позакласному читанні " вірші та оповідання на с. 91-97
       4. Дай  відповіді на запитання:
        -Яка головна думка віршів Л.Компанієць "Татова порада" , В. Чайченко "Зорі"?
        (вибери рядки з віршів) 
   5.Прочитайте розповідь про В. Сухомлинського.
   В. О. Сухомлинський — найвідоміший педагог і письменник. Він працював 35 років у школі. Василь Сухомлинський — заслужений вчитель України, якого любили й батьки, й діти.Василь Олександрович дуже любив дітей і написав для них багато-багато цікавих оповідань, казок.
    У його творах переважає доброта, бо він сам був доброю людиною і хотів, щоб ви, діти, виросли  добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, свою родину, домівку і нашу велику, прекрасну Батьківщину.
Твори В. О. Сухомлинського мають виховний характер, тому що це був письменник та педагог , який усім своїм талантом, роботящим умом, всім серцем бажав зробити світ і людей у ньому добрішими.

       6.Подивись відео оповідання В.Сухомлинського "Три товариші".

      -Хто був справжнім товаришем?

7. Додаткове завдання (за вибором)  Прочитай оповідання В.Сухомлинського за посиланням
   8.Пройди тест за посиланням

«Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання відбивається на людях, які тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки ... Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре»

Завдання на період карантину з 06.04. - 24.04.2020.

   Дата  06.04 -07.04
Тема Творчість Є. Гуцала. Загадка в природі  Є. Гуцала "Прелюдія весни"
          Хід
    1. Прочитай про творчість  Є. Гуцала на с.142.
    2. Прочитай  оповідання «Прелюдія весни» (с. 143–145)
  — Чи сподобалося вам оповідання?
— Які картини ви уявляли, читаючи його?
— Які почуття воно у вас викликало?
        3.Словникова робота.
країна
перелаз
  дещиця
  засурмив
    цямрина
  пригорщі
 прелюдія
                    мерехтливим

          Прочитайте тлумачення слів першого стовпчика у підручнику (с.143–145).

         Прочитайте тлумачення і доберіть до них слова з другого стовпчика.
    Обидві кисті рук, напівзігнуті й складені так, що в них можна тримати щось          покладене, насипане і т. ін. (Пригорщі)
   Будівля для свійської худоби та птиці. (Хлів)
   Частина огорожі; місце, де перелазять або переступають, перескакують і т.      ін. через неї. (Перелаз)
 4. Повторне читання оповідання.
Де і коли відбувалися описані події?
— Чим особливий прочитаний тобою твір?
     - Чи згодні ви із думкою, що письменник уміє спостерігати за природою, 
      описувати її. 
        5. Робота за ілюстрацією.
ПРЕЛЮДІЯ1 ВЕСНИ - ЄВГЕН ГУЦАЛО - Оповідання - СВІТ ПРОЗИ

      - Подивіться на ілюстрацію до цього оповідання.
— Можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?
— Що художник зобразив на картині?
— Що він намалював у центрі картини? Удалині?
— Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?
— Опишіть картину, використовуючи рядки з оповідання.
      6.Знайди в тексті загадки. Поясни їх.
      7. Пройди тест за посиланням   https://forms.gle/92Ri7kuaqgpe3tru8
       
     
Дата  09.-10.04
Тема. Коли твір відкриває свої таємниці. Юрій Збанацький «Лелеки»
Хід
1. Прочитай про творчість Юрія Збанацького на с.145.
2.Проглянь науковий фільм про лелек .

 3.Гра «Доберіть синоніми»
- Діти, пригадайте, як по-іншому називають лелеку? 
(Журавель, бузько, чорногуз, бушель, бусол, жабоїд, веселик, боцюн, гайстер) 
4. Гра «Продовж речення». 
У світі все починається з …. (добра)                                                                        Любити природу означає …
(оберігати її, примножувати, підгодовувати  птахів і звірів)
5. Гра «З'єднай прислів’я».
Де лелека водиться,                                           що літа далеко.
Видно птаха                                                      чи до осені далеко.
Лелека,                                                               там щастя родиться.
Лелеко, лелеко,                                                  по польоту.
6. Словникова робота
Суховерхий в’яз – в’яз, яких сухий на верхівці.
Викручували живе коло – робили / створювали коло.
Снують у небі –  літати поодиноко в небі
Розпростувати крила – розпускати крила
Плювати на все – відмовитися від продовження чого-небудь, від участі в чомусь.
Зелена отава – трава, що підростає на місці скошеної
— Знайдіть тлумачення слова отава у підручнику (с.147).
Стріпувати крильми – (показ учнями)
Притьмом – смерком
Не рушила навздогін – не полетіла доганяти
Настовбурчивши пір’я – піднявши пір’я
Знічене – пригнічене

          7Прочитай оповідання Юрія Збанацького  «Лелеки» на с.146-149.
          8.Дай відповіді на запитання на с. 149.
          9.Визначення засобів художньої виразності твору
      Знайдіть і прочитайте в тексті епітети (прикметники) до слів лелеченя,в’яз лелечиха, ніч,тепло, крильце
           10.Висновок
-         - Що хотів сказати автор своїм твором ? Яка головна думка твору? 
           11. Домашнє завдання . Перекажи  оповідання Юрія Збанацького  «Лелеки».
           Склади план до тексту і перешли на Вайбер.
         
    Дата 13.04.
   Тема.Читаємоі порівнюємо твори різних жанрів. Г.Демченко " Лелеки"                   
        1.Читання епіграфу урокуПоясни його.
Screenshot_18
           2.Словникова робота (постановка наголосу, пояснення, вибір дієслів)
Суховерхий в’яз – дерево, що  сухе на верхівці.
Викручувати живе коло – робити / створювати коло.
Снують у небі –   літають.
Розпростувати крила – розправити крила.
Отава –трава, що підростає на місці скошеної.
Притьмом – смерком.
Не рушила навздогін – не полетіла доганяти.
Настовбурчивши пір’я – піднявши пір’я.
Знічене-пригнічене
Лелечич – імя птаха.
Занепокоївся – розхвилювався.
Знесилився – втратив сили, втомився.
Копирсалися – шукали їжу в землі.
Пожвавішали – набрались сил, збадьорились
         
        3. Прочитай оповідання Г Демченко"Лелеки".
          Потім перевір навички читання  вголос за 1 хв. Потім мовчки продовж .Напиши результат на аркуші.за таблицею.Систематично        
        перевірюй і записуй показники. Через місяц покажеш вчителю.
                
  Темп читання вголос (норма 75-80 
        слів)     
Темп читання мовчки  (130-150 сл.)
   13.04 1-раз-  2-й-   3-й-
13.04  1-раз-  2-й-   3-й-
   20.04  
20.04
   27.04
27.04
   04.05
04.05
   11.05
11.05
   18.05
18.05


       4. Дай усно відповіді на с. 151 і  за планом:
             1) Хто автор твору? 2) Як називається? 3) жанр твору? 4 )тема? 5)ідея (головна думка)?
           6)головні персонажі? 7)місце дії? 8)пора року?  
        5.Музична пауза "Відлітають лелеки"
         6..Порівняльний аналіз прочитаних творів «Лелеки» Ю.Збанацького і «Лелеки» Г.Демченко
1.        Робота за таблицею «Спільне – відмінне»   Запиши на аркуші.
Оповідання
Ю. Збанацького  «Лелеки»
Рисих характеру головних героїв
Оповідання
Г.Демченко "Лелеки"

1 Ім'я


2.Зовнішній вигляд


3.Місце народження


4.Спосіб життя


5.Стан здоров'я


6.Риси вдачі і поведінки


         7. Висновок: твори подібні за більшістю критеріїв, дуже схожі, різні тільки автори.

         8. Вправа «Пір’я»  (скласти  прислів’я з двох частин і записати на аркуші):
1)Де лелеки родяться  –                                             там щастя водиться.
2)Лелека прилетів –                                                   про весну сповістив.
3)Лелеки на хаті –                                                       щастя в сім’ї мати.
4)Відлітають лелеки –                                              холод вже недалеко.
5)Де лелека походив –                                          там хліб гарно уродив.
6)То не вода,                                                                      де лелеки нема.
       9. Домашнє завдання. Перекажи текст. Відправ фото роботи.
        Спостерігати за птахами в природі, берегти їх! Прослухай пісню "Лелеки"
     Дата.14.04
     Тема.Творчість В.Чухліба..Будь природі другом. В.Чухліб."Равлик"
       1.Ознайомлення із творчістю В. Чухліба на с. 151.
     Пише В. Чухліб короткі оповідання та казки — прозорі, як кришталь, тихі, 
    як тепле літо. Більшість із них — про природу. Живе Ва­силь Чухліб у Києві. 
     Василю Чухлібу присуджено премію імені Лесі Українки 1996 року
     — Якими мовами перекладені оповідання Василя Чухліба?
— До чого вони закликають?
— У яких книжках письменник розповів про різноманітні випадки із життя дітей?
      2..Мовленева гра
1        .Будь природі другом. Василь Чухліб «Равлик»
  3.Перевір себе.
(Равлик-син прийшов до татка:
— Затісна у мене хатка,
Якщо виросту ще трішки,
То не влізуть в неї ріжки.
Глянув батько на хатинку:
— Не журися, любий синку,
Бо не тільки ти ростеш,
Підростає хатка теж.)
   4.Проглянь відео
     
   5.Читання оповідання на с.152-153.
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Який настрій воно у вас викликало?
— Хто є головними персонажами повідання?
   6.Фізкультхвилинка
    7. Словникова робота.
— Доберіть синоніми до слів: вигулькнув (з’явився); упертюх (упертий, не­поступливий, настирливий); здолати (перемогти, підкорити).
    8. Повторне читання оповідання  
— Про яку подію із життя Тетянки розповів автор?
— Що вас зацікавило у творі?

     9.  Робота за ілюстрацією
— Подивіться на ілюстрацію до цього оповідання.
— Чи можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?
— Що художник зобразив на картині?
— Що він намалював у центрі картини? Удалині?
— Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?
— Опишіть картину, використовуючи рядки з оповідання.
      9.Домашнє завдання  Читати текст в особах на с. 150 -151.


       Дата.16-17.04
  Тема.Творчість Д. Чередниченка. Все так цікаво 
   навкруги.Д. Чередниченка " Хлопчик Івасик і      дідусь"

       1.Ознайомлення із творчістю Д Чередниченка.на с.153
       та за посилання
https://www.youtube.com/watch?v=k0fOIz2CUPk
        2. Опрацювання оповідання Дмитра Чередниченка «Хлопчик 
     Івасик і дідусь Тарасик» (с. 153- 156)
—  Хто є головними героями оповідання?
— Який настрій викликало у вас це оповідання?
        3.   Словникова робота.

Кушир шугає

холоші телевежа

погуцикав метикують

застукаємо кувалдочка

Фізкультхвилинк
а      4.Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового 
       читання.
— Знайдіть і прочитайте опис зовнішності Івасика й дідуся.

— Який художній засіб використав у ньому письменник?

— З якими запитаннями хлопчик звертався до дідуся?

— Як можна знайти відповіді на них?
     5. Складання характеристики Івасика і дідуся Тарасика.
     6.Робота за ілюстрацією.
—    Подивіться на ілюстрацію до цього оповідання.
—    Чи можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його
—    Опишіть картину, використовуючи рядки з оповідання.
      7.   Гра «Чиї це слова?».
•   «А куди ховаються рибки від дощу?» 
•    «Я вже й підкрадався та придивлявся» 
•    «А риби вранці вмиваються?» 
•     « А разом — наче зелений гребінець» 
8     8. Домашнє завдання .
        Читати текст с 153-154 в  особах.
         Пройти тестування https://forms.gle/LPkt5t4i1N1ztst49

Немає коментарів:

Дописати коментар