Природознавство


Завдання на період карантину з 12.03. - 29.05.2020.
Дата.25.05.
Тема. Як досліджувати природу влітку.
1.Прочитай текст на с. 170-171.
2.Прочитай
Цікаве зі світу живої природи
Здавалося б, про дивовижний світ живої природи все відомо, написані тисячі томів популярних книг, зняті сотні кіно-і відеофільмів. І все одно він не перестає дивувати і радувати нас все новими і новими таємницями.
У сов дуже цікавий метод виховання пташенят. У свої гнізда вони підкладають маленьких змій, що харчуються тим же, чим і самі птахи. Борючись зі змійками за принесену матір’ю здобич, пташенята швидко звикають до суворих правил життя.
Дельфіни й морські черепахи, виявляється, відмінні друзі. Коли черепахи припливають до Нікобарських островів для відкладання яєць, вони не виходять на берег доти, поки дельфіни не дадуть особливий сигнал: «узбережжя безпечне».
В Австралії кошеня на ім’я Кімба забули в пральній машинці. Після 30 хвилин прання, подолавши режими полоскання і віджимання, кошеня вижило й відбувся лише рясною сльозотечею.
Символ штату Гаваї – риба спінорог. На місцевій мові вона зветься хумухумунукунукуапуаа, або просто хумухуму.
Жуки-бомбардири захищаються від недоброзичливців, вистрілюючи нагрітою до температури кипіння сумішшю токсичних речовин. Деякі вчені схиляються до того, що такий складний механізм захисту з’явився в ході еволюції.
Свій механізм захисту є і у курки. Якщо притиснути голову птаха до землі і накреслити пряму лінію від дзьоба, вона надовго впаде в гіпнотичний стан. Вчені вважають, що курка приймає лінію за змію і прикидається мертвою.
У 1872 році на Ямайці трапилося нашестя гризунів і для боротьби з цією проблемою туди завезли мангустов. Але ті виявилися справжніми ненажерами: вони винищили не лише щурів, але і жаб, ящірок і навіть птахів. Тепер головна проблема Ямайки – мангусти.
Професор Ал ан Портман з Зоологічного інституту в Базелі винайшов шкалу розумових здібностей для тварин. Відповідно до експерименту, самим дурним виявився бегемот, який набрав лише 18 балів з 200.
Жирафи здаються неповороткими лише на перший погляд, насправді ж вони непогано бігають і стрибають. Тікаючи від небезпеки, ця тварина здатна розвивати швидкість до 55 км / год, а також долати півтораметрові бар’єри.
Чорний стриж – рекордсмен польотів. Він здатний парити в повітрі без посадки 2-4 роки. Молоді пташки пролітають близько 500 тисячі кілометрів, перш ніж вперше приземляються.
Пташенята фламінго з’являються на світ білими. Але поступово їх пір’я набувають рожевого відтінку. А все тому, що харчується цей птах маленькими червоними рачками, в яких міститься фарбувальний пігмент каротиноід.
На території Нідерландів живе близько 5 трильйонів павуків, тоді як населення цієї країни – 15 мільйонів чоловік. Страшно подумати, що якби павуки плекати не комахами, а людьми, вони б з’їли їх за три дні.
3.Якщо матеріал вам сподобався, розкажіть про нього друзям.

Дата.29.05.

Тема Повторення .
1. Прочитай поради на с.175. 
2.Проглянь відео "Цікаві факти про життя птахів"https://www.youtube.com/watch?v=EkRxQ0MeZFg
3.Проглянь відео про тварин https://www.youtube.com/watch?v=vGrpDmGPKyo

Дата.18.05.
Тема. Яке значення має кровообіг? Яке значення має шкіра? Гігієна шкіри.
1.Опрацюй текст в підручнику на с. 157-159.
2.Проглянь відео 

3. Зроби завдання в зошиті с.52. 
4.Опрацюй текст в підручнику на с. 160-162.
5.Проглянь відео 

6.  Зроби завдання в зошиті с.53
7. Домашнє завдання. Проглянь відео"Колір шкіри"https://www.youtube.com/watch?v=v9jbI4aGTyo

Дата.22.05.
Тема. Про що повідомляють органи чуття? Як попереджувати захворювання органів чуття. Контрольна робота  "Людина та її організм".
1. Прочитай тексти на с.163-167.
2. Дай усно відповіді на запитання на с.164, 167.3. Виконай завдання в зошиті на с.53-54.
3. Повтори вивчене. Проглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=8fbfucLqLRw.
4. Контрольна робота  Пройди тест https://forms.gle/qMvbUGxCFJafdzjz7


Дата. 15.05.
Тема Дихальна система. Запобігання захворюванням органів дихання.
1. Сьогодні ми поговоримо про те, без чого людина не може прожити навіть й хвилини. 
   Я думаю, ви здогадалися!  Дізнаємось: як дихаємо, як повітря потрапляє в наш організм, які органи беруть участь у диханні, як запобігти захворюванням органів дихання і яку роль у цьому відіграє чистота повітря.  
      2. Переглянь відео.https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=GuaP2Au9xz0&feature=emb_logo
3. Прочитай статтю в підручнику на с. 155-156. Проглянь відео
     4. Виконай завдання в зошиті (с. 51) 

Дата.04.05.
Тема З чого складається травна система?
1. Проглянь відео

2.Прочитай статтю в підручнику на с. 149-151.
3.Виконай завдання на с.151
4. Бережи органи травлення
          - Захворювання хоча б одного органа травлення відразу ж погано впливає на наше здоров`я .        Якщо з якихось причин у кров не надходитимуть розчинені поживні речовини, то людина          вмирає. Тому дуже важливо дотримуватися гігієни харчування.
  • v Перед їжею мий руки
  • v Ретельно мий овочі і фрукти
  • v Їж в один і той самий час
  • v Їж неквапливо і добре пережовуй їжу
  • v Їжа повинна бути різноманітною
  • v Під час їжі не розмовляй
   5. Домашнє завдання. Виконай завдання в зошиті на с. 49.

Дата.08.05.
Тема. Що корисно їсти? Правила корисного харчування.Практичне завдання:складання раціону здорового харчування.
1.Прочитай статтю в підручнику на с. 152-154.
3.Виконай завдання на с.154
4.  Правило прийому їжі.
  ♦  Їж вчасно, та не переїдай.
  ♦  Під час їжі не розмовляй, добре її пережовуй.
  ♦  Не крутися за столом, не розмахуй руками,
      аби не перекинути тарілку чи склянку.
  ♦  Закінчивши їсти почисть зуби або пополощи 
      водою рот.
  ♦  Подякуй тій людині, яка приготувала їжу.  
5. Проглянь відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=k0Xdv8cVi3s
6.Домашнє завдання.Виконай завдання в зошиті на с.50-51.

Дата.27.04
Тема. Для чого потрібні скелет і м'язи. Опорно-рухова система

                                     Щоб здоров`я зберігати,
                                Треба організм свій знати.
1. Проглянь відео
2. Прочитай статтю в підручнику на с. 147-148.
3.Виконай завдання на с.148.
  Цікаво знати!
         У скелеті людини 206 кісток.
         У нозі людини від тазу до ступні 4 кістки, а в ступні - 26.

         У тілі людини майже 650 великих і малих м`язів.
4. Домашнє завдання.Виконай завдання в зошиті на с.49


Дата: 16.03.2020
Тема уроку:  Гриби живі організми. Будова грибів
Хід уроку
1.Перегляньте ролик за посиланням     https://youtu.be/4LsFZZekEu0
2. Опрацюйте ст 122-123 підручника
3.  Фізкультхвилинка    https://youtu.be/pcLMi59Pqhw 
4. Робота в зошиті ст  42
5.  Виконай завдання та запитання на ст 123 підручника.
 6.Домашнє завдання: намалюй гриби які тобі доводилося збирати 

 Дата: 20.03.2020
Тема уроку: Значення грибів у природі
Хід уроку
1. Опрацюйте ст 124 - 125 підручника
2. Перегляньте презентацію https://youtu.be/Y57Z45MkXkk 
3.Виконайте завдання ст 125 підручника. Завдання та запитання
4. Домашнє завдання: повторити ст 122 - 125, підготуватися до сам.роботи .

Дата: 23.03.2020  
Тема Бактерії.Значення бактерій у природі і для людини.
Хід 
1. Опрацюйте ст 126 - 127 підручника

 3.Виконайте завдання ст 125 підручника. Завдання та запитання

 4. Домашнє завдання: повторити ст 126- 127, 

Дата: 27.03.2020  
Тема  Корисні  і шкідливі бактерії
Хід 
1. Прочитай казку "Про хворобу немитих рук" за посиланням   http://www.krylati.org/krylati/chytalnya_kazky.asp
2 Цікаві факти  про бактеріїhttps://www.youtube.com/watch?v=UAbhXjq6lIc
.3.Проглянь відео про  віруси та мікроби https://www.youtube.com/watch?v=SY7U2sxMdC4
4.Домашнє завдання
    Виконай тест за посиланням  

Дата 06.04
Тема Що таке ланцюг живлення? Рослиноїдні, м"ясоїдні, всеїдні тварини.
Хід
1.Прочитай текст на с. 128-129. Зверни увагу на термін "ланцюги живлення.
- До яких груп належать тварини?
 2.Дай відповіді на запитання на с.129.

3. Проглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=4DWn2ZrJc20
4.Розташуй тварин  в групи .
рослиноїдні                     хижі                                 всеїдні
(заєць, вовк ,ведмідь, олень, лисиця, білка, голуб, сова. дятел, колорадський жук, бабка, тарган, жаба, саламандра, короп. щука, черепаха. вуж, ящірка)
5.Прочитай казку і зроби вісновок.
 В одному селі жив хлопчик, звали його  Олексійко. Йому минуло 8 років. Він ходив до школи,
 а у вихідні гуляв з татом у лісі, або біля річки недалеко від села. Часто грався у лузі за 
будинком. Там росла трава, було багато квітів. А скільки незвичайних мешканців жило в них!
 Хлопчику дуже кортіло дізнатися, про що вони дзижчать і пищать, розповідають один одному.
 А ще він хотів знати, навіщо в природі так багато тварин, яка з них  найпотрібніша.
      Одного разу Олексійко заплющив очі і побачив фею. Вона підійшла до нього і, простягнувши
 паличку, сказала:
   -Бери, вона чарівна. Якщо ти забажаєш чого-небудь, махни тричі і все здійсниться.
 Сказавши це, фея зникла. Олексійко дуже зрадів, адже тепер він може дізнатися, хто
 з тварин найпотрібніший.
   -Піду я до річки,- подумав хлопчик. Першою, кого він побачив, була зелена жаба.
   -Ось вона нікому не потрібна, - сказав хлопчик і махнув палицею. Жаби зникли, але відразу
 з’явилися хмари комарів. Тільки хлопчик хотів сховатися від них, як з усіх боків  почали зліта-
тися чаплі. Вони були голодні і шукали жаб.
   - Виявляється, без жаб мешканці річки ніяк не можуть обійтися,- сказав Олексійко і 
повернув їх у водяний «будинок».
    -Так,- подумав Олексійко,- виявляється, все не так просто. А ось без комарів точно нічого не 
трапиться, адже вони тільки докучають і кусаються. Він хмахнув паличкою, і комарів наче й не
 було. Але що це ? Усі жаби закричали, запищали бабки  й ластівки. Хлопчик згадав, що без 
комарів вони загинуть – це їхній корм.
   - Виходить, навіть комарі комусь потрібні!- здивовано сказав хлопчик. Хотів Олексійко піти
 в ліс, але передумав. Адже там все так само! Тепер він зрозумів, що в природі все важливе.
 Не стане когось одного, то погано стане всім: тваринам, рослинам, людям.
   5.- Поміркуйте, чи зможуть жити лисиці, якщо не стане мишей?
      -Чи зможуть існувати миші, якщо зникнуть рослини?
      Отже, тварини живляться рослинами, або іншими тваринами, тобто 
пов’язані між собою, тому вчені кажуть, що живі організми  з’єднані у 
ланцюги живлення.
6. Домашнє завдання.  Прочитати на с 128-129, переказати казку.
Виконати завдання у зошиті на с.43

Дата 10.04
Тема Як охороняти зникаючі рослини? Як охороняти зникаючих тварин? Червона 
книга України.
Хід
1.Прочитай текст на с. 130-134 . Зверни увагу на терміни " Червона 
книга України. Ботанічний сад."
 2.Дай відповіді на запитання на с.132, 134
-Чому треба охороняти природу?.
 3. Проглянь відео "Пригоди лісових друзів – Охорона природи"https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI
.Зроби висновки.
4.Домашнє завдання. Виконати завдання в зошиті на с. 44-45. Допоможе в цьому 
презентація на тему: "Рослини та тварини Червоної Книги України"https://www.youtube.com/watch?v=zIn7FEJ2PkI

Дата 13.04
Тема Для чого створюють заповідники? Ботанічні сади. Заповідні території
 рідного краю
1.Прочитай текст на с. 128-129. Зверни увагу на термін "природні середовища"
 2.Дай відповіді на запитання на с.129.
3. Проглянь відео 
4. Заочна мандрівка в "Національний ботанічний сад ім.М.М.Гришка НАН 
України"і заповідник України Асканія-Нова" — одне із чудес України.https://www.youtube.com/watch?v=E6OWmD9w2i8
Гордість України. Заповідник "Асканія-Нова" — одне із чудес Україниhttps://www.youtube.com/watch?v=uKNrXAMomtI
5.Заповідні території рідного краю
Презентація на тему: "Рослини і тварини Сумщини занесені до Червоної книги України"https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-tvarini-i-roslini-sumskoi-oblasti-zaneseni-do-cervonoi-knigi-ukraini-210147.html
6.Домашнє завдання. Виконати завдання в зошиті на с.46.проглянь відео "Заповідники території України"https://www.youtube.com/watch?v=OGQWwgkXW24

Дата 17.04.
Тема Контрольна робота. Рослини і тварини.Охорона природи.
Перевір свої знання , віконав тест https://forms.gle/XiGj4hsHt5RQuZ8t7


Дата.27.04
Тема. Як працює наш організм?  Системи органів тіла людини та їхнє значення для життя. Нервова система.
1.Проглянь відео
https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=8fbfucLqLRw&feature=emb_logo
2.Прочитай текст у підручнику с. 144-146.
3.Дай відповіді на запитання на с.146.
4.Домашнє завдвння с.144-146, в зошиті.с.48

Немає коментарів:

Дописати коментар